Migracja sklepu internetowego

Migracja Twojej obecnej platformy e-commerce do nowego narzędzia, jakim może być platforma Marceto, jest złożonym procesem. Wymaga on dokładnego planowania, przemyślanych działań i ostrożności, aby uniknąć potencjalnych problemów.

Jakie podejmujemy kroki, by podczas migracji zminimalizować ryzyko wystąpienia poważnych problemów:

Analiza wymagań

Zaczynając migrację, przeprowadzamy dokładną analizę wymagań Twojej platformy e-commerce (np. sklepu internetowego). Określamy funkcjonalności (mapujemy te obecne), niezbędne integracje, design i inne elementy zarówno te niezbędne, jak i te docelowe, które będą uruchomione na nowej platformie. Na końcu tego procesu upewniamy się, że nowe narzędzie będzie w pełni spełniać Twoje oczekiwania.

Tworzenie planu migracji

Wspólnie opracowujemy szczegółowy plan migracji, określając cele, harmonogram, odpowiedzialności i zadania. Plan uwzględnia różne etapy procesu, aby zminimalizować zakłócenia w funkcjonowaniu obecnej platformy/sklepu i by uniknąć utraty danych.

Backup danych

Przed rozpoczęciem migracji, wykonujemy kompletną kopię zapasową danych ze starej platformy e-commerce. To ważne zabezpieczenie, aby w razie problemów można było przywrócić platformę do poprzedniego stanu.

Testowanie na środowisku testowym

Przenosimy dane i konfigurację platformy na środowisko testowe Twojej nowej platformy Marceto. Przeprowadzamy wnikliwe testy, aby upewnić się, że wszystko działa poprawnie. Wykryte błędy i problemy usuwamy jeszcze przed przeniesieniem na środowisko produkcyjne.

Przeniesienie na środowisko produkcyjne

Po pomyślnym przetestowaniu Twojej nowej platformy, przenosimy dane i Twój obecny e-sklep na środowisko produkcyjne. Upewniamy się, wykonując ostateczne sprawdzenia, czy wszystkie elementy są zgodne z założeniami.

Monitorowanie i rozwiązywanie problemów

Po przeniesieniu Twojego e-sklepu na nową platformę, wspólnie monitorujemy działanie platformy Marceto i zwracamy uwagę na wszelkie problemy, które mogą się pojawić. Szybko reagujemy na powstałe problemy i błędy, aby zminimalizować ich wpływ na użytkowników.

Informowanie klientów

Jeśli migracja wpłynie na działanie Twojej platformy lub dostępność, poinformuj klientów o planowanym czasie niedostępności i zmianach. Zadbaj o to, aby klientów dobrze poinformować o nowych funkcjach lub zmianach, które mogą wpłynąć na ich zakupy.

Optymalizacja SEO

Przenosząc Twój e-sklep na nową domenę, upewniamy się, czy masz opracowaną odpowiednią strategię przeniesienia i przekierowań, aby zachować dotychczasową wartość SEO i by ograniczyć lub uniknąć spadków pozycji w wynikach wyszukiwania.

Wsparcie techniczne

W czasie migracji i po jej zakończeniu, zapewniamy wsparcie techniczne naszego zespołu, który jest dobrze zaznajomiony z Twoją nową platformą, by szybko pomóc w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów.

Pewnie teraz w Twojej głowie pojawia się pytanie? A ile to wszystko kosztuje? Niestety odpowiedź nie jest prosta. Uzależniona jest od wielu czynników, szczególnie tych technicznych i pracochłonności. Każdy e-biznes jest trochę inny – bardziej lub mniej skomplikowany – a i jego skala też się mocno różni. By odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy się z nami skontaktować. Na podstawie rozmowy i szybkiego audytu Twojego obecnego e-sklepu/platformy oszacujemy koszty – bezpłatnie i bez zobowiązań.

Przejdź do kontaktu.