Migracja sklepu internetowego
Migracja Twojej obecnej platformy e-commerce do nowego narzędzia, jakim może być platforma Marceto, jest złożonym procesem. Wymaga on dokładnego planowania, przemyślanych działań i ostrożności, aby uniknąć potencjalnych problemów.
Jakie podejmujemy kroki, by podczas migracji zminimalizować ryzyko wystąpienia poważnych problemów:
Analiza wymagań
Zaczynając migrację, przeprowadzamy dokładną analizę wymagań Twojej platformy e-commerce (np. sklepu internetowego). Określamy funkcjonalności (mapujemy te obecne), niezbędne integracje, design i inne elementy zarówno te niezbędne, jak i te docelowe, które będą uruchomione na nowej platformie. Na końcu tego procesu upewniamy się, że nowe narzędzie będzie w pełni spełniać Twoje oczekiwania.
Tworzenie planu migracji
Wspólnie opracowujemy szczegółowy plan migracji, określając cele, harmonogram, odpowiedzialności i zadania. Plan uwzględnia różne etapy procesu, aby zminimalizować zakłócenia w funkcjonowaniu obecnej platformy/sklepu i by uniknąć utraty danych.
Backup danych
Testowanie na środowisku testowym
Przenosimy dane i konfigurację platformy na środowisko testowe Twojej nowej platformy Marceto. Przeprowadzamy wnikliwe testy, aby upewnić się, że wszystko działa poprawnie. Wykryte błędy i problemy usuwamy jeszcze przed przeniesieniem na środowisko produkcyjne.
Przeniesienie na środowisko produkcyjne
Po pomyślnym przetestowaniu Twojej nowej platformy, przenosimy dane i Twój obecny e-sklep na środowisko produkcyjne. Upewniamy się, wykonując ostateczne sprawdzenia, czy wszystkie elementy są zgodne z założeniami.
Monitorowanie i rozwiązywanie problemów
Po przeniesieniu Twojego e-sklepu na nową platformę, wspólnie monitorujemy działanie platformy Marceto i zwracamy uwagę na wszelkie problemy, które mogą się pojawić. Szybko reagujemy na powstałe problemy i błędy, aby zminimalizować ich wpływ na użytkowników.
Informowanie klientów
Jeśli migracja wpłynie na działanie Twojej platformy lub dostępność, poinformuj klientów o planowanym czasie niedostępności i zmianach. Zadbaj o to, aby klientów dobrze poinformować o nowych funkcjach lub zmianach, które mogą wpłynąć na ich zakupy.
Optymalizacja SEO
Wsparcie techniczne
W czasie migracji i po jej zakończeniu, zapewniamy wsparcie techniczne naszego zespołu, który jest dobrze zaznajomiony z Twoją nową platformą, by szybko pomóc w razie wystąpienia jakichkolwiek problemów.
Pewnie teraz w Twojej głowie pojawia się pytanie? A ile to wszystko kosztuje? Niestety odpowiedź nie jest prosta. Uzależniona jest od wielu czynników, szczególnie tych technicznych i pracochłonności. Każdy e-biznes jest trochę inny – bardziej lub mniej skomplikowany – a i jego skala też się mocno różni. By odpowiedzieć na to pytanie, wystarczy się z nami skontaktować. Na podstawie rozmowy i szybkiego audytu Twojego obecnego e-sklepu/platformy oszacujemy koszty – bezpłatnie i bez zobowiązań.
Przejdź do kontaktu.